وقتي سوار ماشين شديم ، او طبق معمول از پشت بام خارج شد. ما در يك بزرگراه بوديم كه ياهو در ترافيك بود و شوهرم ترمز مي كرد. پسرم لبه غروب خورشيد را روي سينه اش زد. دكتر گفت كه او نمي تواند كاري در مورد شكستگي استخوان و پارگي ريه ها انجام دهد. “كودك …
هشدار! اين آپشن ميتواند قاتل كودكان شود https://dana-news.ir/2021/04/09/هشدار-اين-آپشن-ميتواند-قاتل-كودكان-ش/ دانا نيوز Fri, 09 Apr 2021 05:47:39 0000 حوادث https://dana-news.ir/2021/04/09/هشدار-اين-آپشن-ميتواند-قاتل-كودكان-ش/ وقتي سوار ماشين شديم ، او طبق معمول از پشت بام خارج شد. ما در يك بزرگراه بوديم كه ياهو در ترافيك بود و شوهرم ترمز مي كرد. پسرم لبه غروب خورشيد را روي سينه اش زد. دكتر گفت كه او نمي تواند كاري در مورد شكستگي استخوان و پارگي ريه ها انجام دهد. “كودك …
وقتي سوار ماشين شديم ، او طبق معمول از پشت بام خارج شد. ما در يك بزرگراه بوديم كه ياهو در ترافيك بود و شوهرم ترمز مي كرد. پسرم لبه غروب خورشيد را روي سينه اش زد. دكتر گفت كه او نمي تواند كاري در مورد شكستگي استخوان و پارگي ريه ها انجام دهد. “كودك نازنينم از بين رفته است.”
سه سال از آن روز تلخ مي گذرد. او هنوز به ياد مي آورد كه گريه مي كند: “او هميشه عاشق طلوع آفتاب بود ، و هر بار كه پسري را از بالاي سقف مي ديد ، مي گفت ،” چرا اين كار را نمي كنيم؟ ” آيا شما ماشين اينجوري داريد؟ “به همين دليل ماشين خود را عوض كرديم و يك كولر خورشيدي خريداري كرديم. بهتر بود اين كار را نمي كرديم. چه خوب است كه ما والدين از همه س children’sالات فرزندان خود نمي پرسيم.
گرايش كودكان به بالا رفتن از پنجره يا سقف اتومبيل در حال حركت موضوع جديدي نيست و در تابستان افزايش مي يابد. رفتارهايي كه كودكان مي بينند. به گفته سرهنگ ولي حسروي ، كارشناس ترافيك ، بررسي هاي مربوط به رفتار ترافيكي كودكان ، به ويژه در مناطق ترافيكي ، نشان مي دهد كه فشار و پاسخگويي همسالان به دوستان مي تواند تأثير قابل توجهي در الگوي ترافيكي مثبت يا منفي كودكان داشته باشد. در مناطق ترافيكي ، رفتار كودكان تحت تأثير دوستان و ديگران است. اين براي كودكان بسيار مهم است و آنها وقتي مي بينند همسالان خود از ماشين پياده مي شوند همين كار را مي كنند.
با اين حال ، واضح است كه انسان بهترين روش زندگي و كار را مي خواهد ، البته ايرانيان شيوه زندگي بهتري را مي خواهند اما غروب خورشيد چه فوايدي دارد و چرا مردم مي خواهند يك شاسي بلند داشته باشند يا ضد آفتاب داشته باشند؟
طبق برخي نمايشگاه هاي اتومبيل ، مشتريان و متقاضيان توجه ويژه اي به گزينه هاي ضد آفتاب دارند كه از مهمترين آنها مي توان به زيبايي اتومبيل ، هواي تازه خودرو و تمايل بچه ها براي ترك آن اشاره كرد. .
درب ضد آفتاب در واقع يك صفحه شيشه اي و فلزي يا پارچه اي است كه روي سقف اتومبيل سوار شده و به نور و هوا اجازه ورود به خانه را مي دهد. با محافظت در برابر آفتاب ، ميزان نور و هوايي كه وارد لانه مي شود مي تواند تغيير كند. كرم هاي ضد آفتاب را مي توان به صورت دستي ، اتوماتيك يا الكترونيكي تنظيم ، باز و بسته كرد.
سرهنگ دوم ولي حسروي مدرس دانشگاه معتقد است: “سنفروف يكي از جذاب ترين و وارداتي ترين اتومبيل هاي جهان است و سالهاست كه روي اتومبيل هاي داخلي نصب مي شود. در واقع ضد آفتاب بخشي متحرك از سقف اتومبيل است كه به گونه اي طراحي شده است كه باعث مي شود نور و هوا در صندوق عقب خودرو جريان داشته باشد و راننده يا سرنشينان مي توانند با توجه به نياز خود به نور يا هوا ، آن را بسته يا باز كنند. به دلخواه تنظيم كنيد. البته ضدآفتاب قابليت هاي ديگري نيز دارد ، از جمله فضاي اضافي فضاي باز ، خروج اضطراري ، مشاهده نور خورشيد در طول روز يا دريافت سيگنال هاي زيبايي و ماهواره اي در شب.
اما كرم ضد آفتاب تا چه اندازه با فرهنگ ترافيك كشورمان سازگار است؟ كوشوراوي به ESN گفت: “انصاف نيست كه بگوييم استفاده از اتومبيل هاي ضد آفتاب با فرهنگ رانندگي در كشور ما مطابقت ندارد.” ضد آفتاب يكي از ويژگي هاي خودرو است و انتظار مي رود كه به درستي استفاده شود و بايد توجه داشت كه استفاده نادرست از اين قطعه مي تواند امنيت راننده و سرنشينان را به خطر بيندازد. كودكان دوست دارند هنگام رانندگي از آفتاب بيرون بيايند ، اما اين مي تواند زندگي آنها را به خطر بيندازد. ترمز تصادفي و تصادفات جلو به عقب يا عقب به عقب ، يك طرف تصادف با كودك در طلوع آفتاب ، كودكي كه بايد از ماشين به بيرون پرتاب شود و پرتاب نشود ، مطمئناً مي توان پرتاب كرد گردن ، سينه كودك ، ستون فقرات، سر و صورت آسيب ديده استفاده از كرم هاي ضد آفتاب در طول يك تصادف مي توانيد در زندگي يا معلوليت كودك منجر شود. از طرف ديگر تلفن همراه مي تواند براي كودكان در معرض آفتاب مشكلات تنفسي ايجاد كند.
هيچ آماري از تعداد قربانيان ضد آفتاب خودرو وجود ندارد. سرهنگ حسروي نيز تأييد مي كند: ”از آنجا كه اطلاعات مربوط به قربانيان در هيچ كجا ثبت نشده و تمركز بر روي علل تصادفات است ، بنابراين آماري در اين زمينه وجود ندارد. به طور كلي ، برداشتن تمام يا بخشي از بدن كودك از ضد آفتاب اتومبيل خطرناك است.
اما ماهيت واقعي خانواده و والدين در اين زمينه چگونه بايد باشد؟ اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين س saidال گفت: آنها به عنوان والدين مطمئناً معلم هستند و رفتار آنها نقش زيادي دارد. افراد جامعه به ويژه كودكان و نوجوانان از دو طريق با فرهنگ ترافيك آشنا مي شوند. يكي از طريق خواندن و دستيابي به اطلاعات يا شناختن ترافيك و مقررات ضروري آموزش در مهد كودك ها و مدارس و ديگري با نگاهي به رفتار و نگرش اعضاي خانواده و بستگان. هرچه رفتار ترافيكي كودك به قوانين قانوني نزديكتر باشد ، رفتار كودك نيز مشروع تر است. بنابراين ، به عنوان يك نهاد اصلي براي آموزش خانواده ها ، انتقال هنجارهاي فرهنگي و مطابقت با قوانين رفتاري بسيار مهم است. سانوروف تفاوتي ندارد. خانواده از عواقب آن آگاهي ندارند ، بنابراين آنها در تشويق فرزندان خود به سو abuse استفاده از آفتاب نقش دارند.
وي با بيان اينكه چقدر مناسب است كه مردم در اين زمينه مداخله كنند ، گفت: “مشاركت مردم هميشه در شناسايي رفتارهاي غيرمعمول ترافيكي م ،ثر بوده است كه نتايج آن در برنامه هاي كنترل ناشناخته ترافيك منعكس شده و براي همه روشن است. از آنجايي كه حركت دادن پاها نقض پاي راننده يا مسافر است (مگر اينكه در گواهينامه رانندگي مشخص شده باشد) ، بهتر است با مراجعه به افسران پليس راهنمايي و رانندگي از حوادث غير قابل برگشت در اين مورد جلوگيري كنيد. وقتي اين رفتار خطرناك را مشاهده مي كنيد ، آموزش نحوه استفاده صحيح از ضد آفتاب و آموزش توصيه هاي پليس نيز از اقدامات پيشگيرانه است و توصيه مي شود به شما توصيه كند كه از راهنمايي هاي اضافي در مورد وسايل نقليه و نوزادان در اطراف موتورسيكلت ها و صندلي هاي چرخدار پيروي كنيد.
با اين حال ، به نظر مي رسد در اين قسمت يك شكاف كودك وجود دارد زيرا تاكنون هيچ مجازاتي براي بيرون آوردن كودك از آفتاب صادر نشده است.
در اوايل دهه 1920 گفته مي شد كه در بعضي اتومبيل ها فقط سنگ معدن آهن وجود دارد و دارندگان اين اتومبيل ها اغلب افراد ثروتمندي بودند كه مي خواستند مغرور شوند و رانندگان شخصي خود را به رخ بكشند. در نتيجه ، رانندگان اين خودروها كه به ثروتمندان خدمت مي كردند ، لباس هاي خاص و زيبايي به تن مي كردند. سقف هاي فلزي متحرك تا حدي در دهه 1920 اختراع شد و يك دهه بعد ، در انگلستان ، يك تيم اتومبيل از سقف فلزي متحرك با مقاطع شيشه اي رونمايي كرد تا اينكه در سال 1934 از اولين سقف شيشه اي استفاده شد.
همچنين مي توانيد مشاهدات و تجربيات “عادت هاي بد” خود را با دانا نيوز در ميان بگذاريد تا بتوانيم به آنها پاسخ دهيم.
انتهاي پيام
- یکشنبه ۲۲ فروردین ۰۰ | ۰۴:۰۶
- ۱۱ بازديد
- ۰ نظر